Tesztnk kt verziban kszlt, a rvidebb vltozatot olvashatjk albb, egy msik szemszgbl rdott hoszabb verzit pedig nhny nap mlva.
Az Impreza legersebb gyri vltozata Eurpban 268 lers teljestmnnyel kerl utcra. Mr ez sem ad okot szgyenkezsre, de egyedi megrendelsre itt Magyarorszgon is tptik a jrgnyt 320 lovasra. Ez a cikk nem a hogyanrl szl, a kedves olvas nem mondhatja, hogy nem figyelmeztettem! Br csak fotzni mentnk a Hungaroringre, de ha mr ott voltunk, prbltuk kicsit borzolni az aut kedlyeit. Nem eredmnytelenl.
Az aut kvlrl nem kimondottan szp. Finomtok: ersen megosztja a kzvlemnyt. Akik tudjk, mi lapul benne, azok szmra az aut maga a csoda, maga a megtesteslt er, aki viszont csak a formt nzi - a mszaki tartalom ismerete nlkl - annak kiss keszekusznak tnhet az akapkivitelre utlag felrakott rengeteg spoiler, levegnyls, optikai s igazi tuningelem. A beindul boxer hangja azonban egycsapsra feledteti a vizulis eszttikum hinyossgait. Fojtott morgs, gurgulz hang, halkan belespol turbo, de ez mind semmi. Az igazi az, amikor a szemlld kvlrl hallja a gzfrccskkel visszakapcsolgatva fkez aut hrgseit. Ettl libabrs lesz az ember hta.
Ha mr pont elttem ll meg, csak rveszem zord szerkesztnket, hogy vezethessem egy nagyon visszafogott kr erejig a felspcizett Subarut. A keret nlkli ajt a mrknl ktelez, a kk krpitozs kagyllsbe zkkenve pedig kt dolog tnik fel. Az els: az ls olyan, mintha valaki a hnom al nylva megszortan a htam. A msodik: a kocsi belseje sem fog felttlenl szpsgdjat nyerni. A lnyegi elem a kzpen elterl fordulatszmmr, 9-ig sklzva, 7-tl pirosan. Tbbre nem is emlkszem, ez az aut akrhogy is kinzhetne, annyira j vele menni.
A kulcs formja, mint egy teheraut a 80-as vek kzepn. Indtok, kicsit megilletdve lpek a kuplungra: a 320 lval alighanem a legersebb szemlyaut ez, ami eddig a kezeim kz kerlt. Ennek ellenre a kuplung egsz normlis, mondhatni civilizlt. Nyoma nincs a vrt betonkemny pedlnak, szpen lehet vele indulni, az aut mla nyugalommal veszi az 1500-as fordulaton val gurulst. Ilyen lenne 320 pacival egytt kocogni? A vlt kemny, hatrozott jrs, de nagyon rvid utakon s pontosan kapcsolhat, rm vele a vlts. A clegyenes vgi kanyart mg vatosan veszem, aztn kitr bellem a kisrdg: nyomok egy kvret. Az aut kszsgesen ldul meg, de itt mg nincs meg a begrt mnes, ennyit utcai autk is produklnak esetenknt. Viszont 3000 krl mr letre kel a hajszrt, a fejem pedig htranyeklik a tdlapt gyorsulstl, aztn mr pittyeg is a beptett jelz, hogy illene felkapcsolni (6500-tl nysszg s villog is a ketyere). Harmadik, negyedik, a hats ugyanaz.
Ha nem engedtek volna msodiknl feljebb kapcsolni, megeskszm, hogy az aut csak 200 lval gazdlkodik. Az igazi klnbsg 4-5 fokozatban szlelhet (meg biztos 6.ban is, de ahhoz rvid a Hungaroring), az aut ugyangy reagl, mint 1-2-ben: pillanatok alatt elforog a figyelmeztet jelzsig. Flelmetes. Lenne, ha nem kapaszkodna mind a ngy kerekvel az aszfaltra. A stabilits kifogstalan, oldaldls nincs, blints illetve gaskods viszont azrt van egy kicsi. Az rem msik oldala: mutasson valaki olyan autt, ami 5 msodperc krl van szzon s nem gaskodik fel, mellesleg rugzni is kpes...
Kzben vge az egyenesnek, beleesek a fkbe. Kvlrl mr ltszott, hogy az autn rmtlan nagy fkek vannak, az elmaszatolt nyomspont-rzet pedl ellenre a lassuls bdletes. A kormny precz, az aut arra megy, amerre a kormnyt tekerem. Gzadsra is, fkezs kzben is. A kanyarokban viszont hamar kiderl, hogy a felszerelt Bridgestone gumik (Potenza R040) nem a plyra, vagy nem ehhez az authoz valk, ugyanis a kendsig melegednek, mr nem is csikorognak, amikor sodrdunk valamerre. A clegyenesbe rve megllok: llrajt. Hrman lnk a kocsiban, felprgetem, kuplungrl le, padlgz. Az aut kicsit nyikkan, aztn minden kerekvel megkapaszkodik, s mr pittyeg is, hogy vltsak. A hatos vlt nagyon sr, a msodik kevs a 100-hoz, s kis gyakorlssal biztos lehetne fejleszteni a technikmat is, de amatr gyorsulsi versenyeken nehz lenne gy rajthoz llni, hogy a kznsg ne rja le azonnal az ellenfelet. Kigurulok, hagyom mg jrni egy kicsit, hogy a turb is visszahljn valamennyire.
rzem, hogy van nmi vr az adrenalinkeringsemben, s kezdek visszatrni a val vilgba. Szmbaveszem az esemnyeket, rjvk, hogy a htszort ls kifogstalan, a kormnyt egyszer sem kellett kapaszkodsra hasznlni. Az aut hibtlanul van sszelltva, semmi nem zrgtt, mocorgott, a keret nlkli ablakokkal egytt is llatira merevnek tnik a kaszni. A Momo kormnyba belefrt a lufi, a kocsi pomps aktv biztonsga viszont sok knos helyzettl megvhatja a piltt.
Hol lehetne mg javtani? A motoron semmikppen, az gy j, ahogy van. A futm, belertve az ertvitelt is, szintn kifogstalan, kr lenne hozznylni. A fk hatsa megkrdjelezhetetlen, a pedlrzeten viszont egy jobban eltallt fkrsegt segthetne. A tizenhat milli forintos vtelrrt viszont adhatnnak hozz kicsit jobban az aut kpessgeihez ill gumikat, illetve belefrhetne nhny lgzsk, csak gy vgszksg esetre. Mondjuk a kdlmpatakark s a szvcs piros festse helyett. Vagy csak a srga irigysg beszl bellem? |