Honda NSR125F
2006.10.07. 09:06
1988-tl gyrtjk az olasz gyrban
Honda NSR125F - 1992 - 24000km -

Egy kis NSR trtnelem: 1988-tl gyrtjk az olasz gyrban.Az 500 s 250 kttem sportmotorokon is ez a hrom bet dszelget.A kirlykategrijban Rossi Hondja 2001ig is NSR volt!92 kettig a R vltozatot a versenyzk fnyezsvel lehetett kapni.1993ban az Rvltozat j vzat kapott az NSR ami Z-alak volt, j aerodinamikusabb domokat s jellegzetes fecskeszemeket, az F is megkapta a Zvzat s Raider nvre kereszteltk j dizjnosabb idomot kapott j fejidomot.Az orszgban sajnos nem forgalmazzk jjonnan ,de hasznltan szp szmban jnnek be.
Motor: Az NSR trtnetben mindig megmaradt a megbzhat motor. Lehet nem a legersebb, de ez nem fog feltnni az utcn vagy a helyi rj utul-on, csak a fkpadon. A motor 125ccm vzhtses kttem egyhengeres erm ami membrn szvvezrls s elektronikus kipufog vezrls(power szelep), olajpunps keverkelllts amit egy Dellorto 28mm-es karburtor vgez, a gyjtsrl tranzisztoros elekonika gondoskodik s az indulst egy nindit s kzi szvat segti ,amire sok lls utn szksg is van. Furat lket arny a sportmotorok 54*54.5 s 6.2:1 es srts mellet. Nvleges teljesetmny 29le 10250/min nl de ez egyedenknt vltozik, de vannak 15le re visszafolytorr pldnyok is. 11 ezres maximlis fordulat ra kpes decsak 4500tl hasznlhat a motor a "power szelep" segtsgvel ign 7000-11000 kztt dolgozik. Primer hajts fogaskerekek, mechanikus tbbtrcss olajfrds tengelykapcsol, hatfokozat vlt secundehajtslnccal.
Futm: Aluminiumntvny hdvz ell 35mm-es teleszkpvilla, htul himbarendszeres zrtszelvnyktkeros lengvilla kzponti rugstaggal ell 312mm-es trcsafk ktdugatys fknyereg, htul 220mm-es kt szembenz dugatys fknyereg. Aluminium kerekek. Rugt:130/125(e/h) kerekek 2,15x17/3,5x17 de van, amelyik 18"os gumik 110/70*17 - 130/70*17
Egyb adatok:
Tengelytv |
1345mm |
Villaszg |
65fok |
utnfuts |
91mm |
lsmagassg |
750mm |
Teletankolt tmeg |
135kg (F 130) |
Tank |
10L |
Kapcsolodo tesztek:
Ht ennyi a szraz info majd csinlunk tesztet is kanyarba trdels kpekkel meg minden........
A teszt:
NSR. Ht ez egyik nagy motor a 25sk kztt. Nem hinnm, hogy nem lenne olyan nyolcadliteres rajong, aki nem ismern, de n tbb mint kt ve hasznlom minden nap-mert vele kzlekedem-ezrt vllalkozok ennek a tesztnek a megrsra. Szgezzk le mindenkinek a sajt motorja a legjobb, de mivel elg sok 125st kiprobltam mr tesztkr cmn van tapasztalat velk kapcsolatban. De majd rnak rolla msok is, akik bekerlnek a Team-be.
Csapjunk a lecsba! Els rnzsre kisebbnek tnik, mint a tbbi 125s sportgp, de nekem a 18X cm magassgommal sem knyelmetlen de akr egy 160cm es csaj is rlhetne lba kl le fog rni. Ez a Honda nagy tudomnya a knyelmes motor s ehez a futm is teljesen jl hangolt egy 70kg emberrel, br minenki azt mondja, hogy kicsit puha, erre azt tudom mondani, ha turzl nincs jobb nla, nagyon knyelmes s minden norml egyenletlensget elnyel, de ha nagyon megzargatod s rvi fktvokat, veszel akkor hamar, elfogynak, ami zavar lehet. Erre csak annyit, hogy ha tl kemny lenne, akkor csak kapaszkondl rajta a j magyar utakon. Ha vletlenl talnl egy j utat, ahol pr trdels kanyart tudsz venni akkor ebben is partnered lesz, elgg haladni kell vele, hogyha le akarod teljesen fektetni elszr a lbtart pcke fog karistlni vagy a cpd. Tapadsrl most Dunlopk Arrowmax gumja gondoskodik. Ell 100/80-17 htul 120/90-18 igen 18, mert ekkora felnivel gyrtottk a frissts eltt. Felnivel kapcsolatba szerintem szpek a 6kls aluntvnyek. 
A kllk U alakuak egyik jobra msik balra nz elven, nzd a photolabumot meg! A gumirl azt mondanm, hogy ha feszlne benne egy 140es, akkor szarl kanyarodna, mert eltrn a gumi vt a felni (tl sszehzn) s n meg szeretek gyorjan menni s kanyarba is. Ell a mrksabb Marzocchi teleszkp van, ami jl dolgozik a fkek jk csak kicsit ppes a nyomspontja az elsnek, de egy fmfkcs segtene rajta, de kt ujjal simn jk gy is. Ha mr jl megzargatjuk, akkor sajnos fogyaszt is a 10l tank j, mert nem lesz 15-20 kg-mal nehezebb a gp, de 140-150 kilomterrenknt kell tanlolni laza tempoban, de ha toljuk neki, akkor sokkal gyakrabban. n is drgbb olajakat veszek neki rthet okbl, de eszi is rendesen 1000 1l olaj, de van, hogy 800 alatt befalja. A motor, ha hidegen indtjuk egy pr percet, szeret jrni, mg elindulunk, mert egybknt lefullad, ami a benzincs fellevegsdsbl addik. Ha mr jr, akkor elg alacsony az zemije, de nyron feljebb mszik. Eddig soha nem melegedett tl, de azrt nha j a mszeret lecsekkolni. Ha mr a mszereket emlegetjk, megjegyzem, hogy mindegyik jl leolvashat mg sttben is, a lmpk ersek s egsz j a fnyk. A kapcsolok is, vgzik a dolguk s kzreesnek, csak a benzinszintvisszajelzt hinyolom. A tank burkolt, ami dob a kinzeten, de a tankolsnl kicsit zavar. Ha mr elindultunk, akkor mr 4000 tl hasznlhat a block, de jl csak 5000tl tl rendesen s a combos rsz a 7000tl jn egszen 11ig a legjobban 10000nl tl.

A vlt nagyon jl van tttelezve, mert ha zzni akarsz, akkor a bennmarad a fordulat az erds tartomnyban. n a hts fogaskereket kt foggal megtoldottam a jobb gyorsuls rdekben. Rosszat nem tudok mondani a vltrl, mert mindig pontos s csak j helyen van egy res, amit jl bevesz. resben llhelyzetben a kuplung kicsit zrg, de ez normlis (a Honda szerint). A motort mivel mentem mr trra vele, amit jl br s alzott ms gpeket a nyomatkrugalmassgval, felszereltem egy csomogrgzt hlhoz fel fogatsi pontokat gy lehet a hts lsre csomagot rakni vagy bukt vagy mindkettt. Ktszemllyel is jl brja az utakat, br ilyenkor kell egy kicsit tbb gz az indulshoz, s a teleszkpok hamar elfogynak ezrt vigyzni, kell az olyan fktvval, ami ktys vagy fel van gyrve az aszfalt, mert felthet. Kigyorstsnl mg soha nem csapkodott, csak ha kerkrl nem egyenes elsvel rakod le, akkor csap egy-kett durvt! Az utas nagyon knyelmesen l, van kapaszkdja, tlt a vezet felett, ami neki is nagyobb lmnyt ad. Vrosi kzlekedsben keskeny a motor s jl lehet szlalomozni a kocsi kztt. Szlesebb utakon jl lehet elzni csak vissza, kell dugni egy vagy kt sebessget.
Az egyes vge 40km/h a szzat kb: 5.5 - 6 mp alatt ri el, ha jl rajtlsz. Egyesben csak gzra nem gaskodik ksznheten a mly slypontnak, de ha fellsz s csgz kis rntsra jn fel. Az els fkkel hamar s knnyen meg lehet lltani a motort vagy a pirosnl egy stopit, nyomni. Br a szakirodalom ezeket nem javasolja! Kanyarvadsz kpessgrl annyit, hogy nyjtottabb kanyarokban tkletesen megy, s knnyen lehet ilyenkor ivetvltani hogy, kikerlj valamit pl: kty, auts, rendr. Reggel mikor megyek suliba Gazdagrt aljn a kanyarba, van egy pukli keresztbe, ami megdogja a motort kb 80 km/h val bedntve sem veszi zokon a dolgot s marad az ven. Nagyon megbocsjt termszet a futm. A durvbb kanyarokkal semmi baja, mert van sok szabadmagassga s a gumik is, hagyjk a dolgot csak figyelni, kell, hogy milyen sebessgi fokozatban msz be a kanyarba, mert ha tl nagyba, akkor nem lesz erelye s elkezd becsuklani az eleje, amit knyen lehet javtani, de lemaradsz. A kanyarba, ha tl gyorsan rkezel az se baj, mert fkezhetsz benne is csak majd max lassaban jsz ki, de nem fog eldobni. Kigyorstsnl a motor teljesen partner, s ha kiprg kereket szeretnl, akkor azt mg kettesben is lehet, mert jl irnythat marad, ha nem szalad ki hirtelen oldalra, mert tl korn kezdted el. Gyorstsrl beszlnk mindenki a vgsebessget, krdezi. De mirt? A gyorsuls sokkal fontosabb!(szerintem). A gyri lnckerekekkel 160km/h a vge s ilyenkor ki is forogja a 11000 1/min t s ksz.(Ezt a M1-M7 kzs bevezetszkaszn tettem BP-trkblint s vissza s mindktszer vitte) mellesleg a 90-100 lazn megy 140et is, elri brmikor etlyt van az 5. vge. Az j lnckerkkel mg nem mrtem, de majd iderom.(145km/H). Most egy kis sttoldal. A henger nikasilos ezrt nem lehet csak gy javtani s ez nem olcs mulatsg! Ezrt fontos a j olaj!
Egy nagyobb problmm volt csak vele mikor eltrt a kihajtsoldali csapgy s csapgyz, ami egy blockfltest csert ignyelt. Alkatrszeket vagy a Hondtl veszed, ami nagyon drga vagy az olcsbb bontokbl, amiben van valamennyi rizik. Eddig a RMC-bl vettem mindenflt hozz: izzk (amik nem pont szabvnyok, de lehet kapni). A motor nagyrszt teljesen gyri, de mivel elektronikbl j vagyok s volt pr nagyon kk LED-em azt beptettem az eljbe a lgbemlkhz s rktttem ket a parklofnyre s kicserltem a feher izzt kkre este nagyon, jl nz ki mindenki, megnzi a placcon. Sajna a kpen nem ltszik, mert nincs bekapcsolva, de majd lesz kpet rolla. Mg lerom, amikor vletlen kitmaztottam a felhajtott kitmasztra, akkor kiderlt semelyik idom nem r le a fldre a lbtart felhajlik a kormnyvgen meg gomba, van. Teht sok pnzt lehet megsporlni, ha ilyen hlye, vagy mint n.
Ht zrsknt n csak ajnlani tudom a motort, ha nem akarsz versenyezni a ringen, mert akkor nem a nyer, de ha trzni, s vrosban versenyezni egyet, akkor nyugottan vlaszd. Ers motor vad kinzet a benlkkel, knyelmes s J! Idelis tanulmotornak, vagy ha mr tudsz, akkor is, mert sok van benne, amit ki lehet motorozni! Ha t vlasztod hsges s sportos motorod lesz, ami mindenhova elvisz sokig.
A kk ledek : 
|